Atlantico by Simon Winchester

By Simon Winchester

Show description

Read or Download Atlantico PDF

Best other religions books

The Apocryphal Adam and Eve in Medieval Europe: Vernacular Translations and Adaptations of the Vita Adae et Evae

What occurred to Adam and Eve after their expulsion from paradise? the place the biblical narrative fell silent apocryphal writings took up this exciting query, significantly together with the Early Christian Latin textual content, the lifetime of Adam and Eve. This account describes the (failed) test of the couple to come back to paradise by way of fasting when immersed in a river, and explores how they coped with new studies similar to childbirth and dying.

A War Of Witches: A Journey Into The Underworld Of The Contemporary Aztecs

An overheard plot to get rid of an undesirable son-in-law starts off this enthralling and superb trip into the Aztec underworld—a global of magical desires and mysterious therapeutic, shadowed by way of a dangerous justice. Aided by means of neighborhood curanderos, or healers, American anthropologist Timothy Knab embarks on a spellbinding event of sacred Aztec rituals and mystical dream trips into Talocan, the underworld of gods and misplaced souls.

Theism and Ultimate Explanation: The Necessary Shape of Contingency

An expansive, but succinct, research of the Philosophy of faith – from metaphysics via theology. prepared into sections, the textual content first examines truths referring to what's attainable and what's priceless. those chapters lay the root for the book’s moment half – the quest for a metaphysical framework that allows the opportunity of an final rationalization that's right and entire.

Extra info for Atlantico

Example text

Il processo iniziò con una lunga èra di spettacolare, vulcanica violenza – uno dei 52 più violenti episodi dell’intera storia recente del pianeta. Ne seguì presto un’estinzione di massa delle forme di vita marine e terrestri; infine, Pangea cominciò a scindersi, e il nuovo oceano iniziò a prendere forma. Il rapporto fra questi tre eventi è stato a lungo dibattuto – si è discusso, in particolare, se l’estinzione e la scissione siano state causate dalla forte attività vulcanica. Ciò che è certo è che questi tre eventi accaddero, e in tempi relativamente ravvicinati.

Ma quando i dirigenti della Banca Centrale del Marocco di Rabat decisero di raffigurarla sul retro del loro foglio da 200 dirham, molti anni fa, non lo fecero per via della curvilinea eleganza della conchiglia. La ragione della scelta, come più si conviene a una banconota, aveva esclusivamente a che fare con il denaro e il profitto. Era infatti su questa bizzarra creatura marina che il Marocco aveva fondato le basi della sua fortuna, e molti anni prima di diventare uno Stato. I berberi del deserto non erano un popolo di mare, né erano particolarmente interessati a raccogliere molluschi per trarne profitto.

Una scala di nuda pietra saliva verso il cielo, e io mi ci inerpicai, fin troppo conscio del profondo abisso ribollente di marosi che avevo di sotto. Ma ce la feci. In cima c’erano una manciata di case, una chiesa, un negozio e una piccola locanda, la cui sala era satura dell’odore di fumo delle pipe e di quello caldo e umido della lana dei maglioni. Un improvviso, furibondo colpo di vento aveva spazzato via la nebbia del mattino, e sul crinale dell’isola il sole mostrava, nitido a occidente, un lungo, scosceso declivio erboso.

Download PDF sample

Rated 4.79 of 5 – based on 36 votes